Mijn ouders hebben in 2008 een camping overgenomen in Roemenië. Deze had nog geen logo of huisstijl. De naam veranderde van ‘Camping Blajel’ in ‘Doua Lumi’ en om de naamsbekendheid te vergroten heb ik een passende huisstijl en folder ontworpen.
Geïnspireerd door de bloemenmassa die in de lente en zomer op camping Doua Lumi te vinden is heb ik een roos als accent in het logo verwerkt. De kleuren reflecteren de groene omgeving waar de camping in ligt en passen bovendien bij het groen-wit dat overal op de camping terug te vinden is in het verfwerk.
Vervolgens heb ik de huisstijl van de camping ontworpen. Hierbij heb ik de naam Doua Lumi -Roemeens voor ‘Twee Werelden’- en het logo als basis genomen. De huisstijl is een eenheid geworden die rust uitstraalt en omvat:
Visitekaartje
Briefpapier
Vensterenvelop
Factuur
Al snel zochten mijn ouders naar andere manieren om Doua Lumi te promoten. Niet alleen heb ik hier een website voor ontworpen, maar ook een folder kwam goed van pas. Net als bij de rest van de huisstijl heb ik gebruik gemaakt van verschillende tinten groen op een witte basis. De tekst is zeer beperkt gehouden, waardoor er genoeg ruimte overblijft voor enkele foto’s om de folder er aantrekkelijk uit te laten zien. Om de huisstijl nog meer in de folder terug te laten komen is ook de roos uit het logo nadrukkelijk aanwezig.